Недеља, Јул 19, 2009

Хипстерија

Шта је то хипстер?

Хипстер је добростојећи, мање-више образован млади човек са претензијом креативности, индивидуализма и олистичке визије света. Ревoлуционарна, политички ангажована, колективна контра-култура младих која је од шездесетих до деведесетих изазвала многе културне, друштвене и политичке промене у модерном друштву њему је страна и често непозната. Он се иронично поиграва промашеним идејама и идеалима очеве и дедова, претвара их у постмодерне иконе и фетише које буквално “облачи“. Аутентични хипстер по дефиницији мора бити креативни индивидуалиста са пуно слободног времена. Али како креативност није равномерни интелектуални ресурс, све се обично  завршава тако што многобројни хипстери представљају једноличне имитаторе. Доследност идеји високог концептуалног ударништва се огледа у одевном и животном стилу, инспирисаном пролетерским клишеом индустријског радника шездесетих и седамдесетих година.Хипстер је син метрополе. Воли старе, историјске индустријске зоне, које је метропола прогутала, а индустрија напустила.Идеални хипстер живи у лофту, отвореном и јединственом стамбеном и радном амбијенту. Најбољи и најскупљи  лофтови су они добијени преграђивањем и адаптацијом старих и напуштених фабрика. Ове адаптације су обично поверене архитектама авангарде. Резултати преуређивања су луксузни и скупи атељеи/гарсоњере у ексклузивним амбијентима. Хипстер убија време у стварним, или  још чешће умишљеним креативним активностима, обиласцима разних културних догађаја, у тражењу забаве и лаког живота. Обожава индијску музику, текилу бум-бум и “раве” party у опустошеним и запуштеним амбијентима: старим магацинима, фабричким халама, хангарима.Хипстер ће за ту прилику ставити ружичасту “кефију” око врата са лептирићима или малим срцима, на место оне некада аутентичне које су у знак солидарности са Палестинцима носили његови политички ангажовани очеви. На глави ће имати камионџијски качкет са writer-om (потписом), за који је спреман да плати било коју суму. Уз то ће обући “vintage” T-shirt мајцу из осамдесетих година – коју је нашао у родитељском  орману или на “бувњаку”. Евентуално обући ће мајцу са осликаном иконом Че Геваре, или неку gadget мајицу из тог периода. Ако не успе да нађе аутентичан примерак, купиће нови сурогат којим је тржиште преплавњено. Преко ове мајице ће обући ординарну карирану фланелску кошуњу. Панталоне jeans, обавезно испод пупчане линије, ће бити тесне.Хипстер је свестан да живи у дарвинистичком друштвено-економском окружењу које никоме ништа не обећава. Хипстер је високо социјално биће, те му је потребан извесни универзални вредносни референт и заједнички именитељ. Ту му специјалисти маркетинга прискачу у помоћ својим производима бременитим алтруизмом и екосамосвешћу. Хипстера као потрошача је лако уловити.Хипстер обожава бицикл, али не било који: бицикл старе моде, без модерних кочница. Воли и производе добијене рециклирањем. Ту предњаче торбе од рециклираног платна у метростилу за мушкарце и торбице за девојке.Пошто је  бацио 150 евра за качкет последњег модног тренда, хипстер ће купити равне еспадриле или спортску обућу, при том дајући предност фирмама које строго привилегују солидарну трговину и коришћење рециклираног материјала . Фирма “Томс” је миљеник хипстерске субкултуре. Пословна формула солидарне трговине Томс-она је “One to One” (један за један): Један пар продатих еспадрила подразумева и поклон још једног пара ципела. Платнена торба са натписом FEED (храни!) комплетира еспадриле. Сваки  продати примерак ове торбе обезбеђује образовање и исхрану једног детета у најсиромашнијим крајевима света у току једне школске године.Временска перцепција хипстера даље од овога не иде.Аутентични хипстер схвата важност и улогу интелектуалне сфере у модерном друштву и спреман је да плати и поштену  цену за тај декоративн детаљ.Набиће на нос наочаре са великим црним оквиром, са диоптријом ако му је потребна, а ако није, онда са обичним стаклом. Недостатак довољне личне креативности хипстер најчешће надомести IQ сертификатом.“Субкултура хипстера” ја добро конструисана потрошачка група, савршен производ маркетинга и рекламе. Хипстери пошто су најчешће не запослени све горе наведене куповине врше новцем својих родитеља. Хипстер тежи да што је могуће  дуже буде незапослен, а при томе то не сматра нерадништвом, већ «боемским периодом свог живота» . Укратко хипстери су савршен маркетиншки производ, субкултура која наслеђује фенси стил, идеолошки га боји и превазилази. 

Ја [Одговори]

Ја се лично надам да се дотичнии неће у скорије време појавити у Србији!

Comment by rohoncije (07/19/2009 21:44)

svaka cast! [Одговори]

ovo je definitivno jedan od najboljih tekstova koje sam procitala u poslednje vrijeme!

puno pozdrava!

Comment by tatjana (07/20/2009 10:19)

[Одговори]

premnogo ih je...

Comment by suky (07/20/2009 10:59)

Ma brate [Одговори]

Ma uvek će biti nekih, ako ne fensera, onda hipstera, a ako ne hipstera onda....
Meni idu na živce svi ti koji furaju neki fazon, nemaju svoj lični identitet, svoje lično ja pa to nadomeštaju kopirajući kojekakva sranja!

Comment by Vesna (07/20/2009 12:33)

[Одговори]

Ja mrzim sve te umisljene tipove, pune kesa koji ne moraju nista da rade.

Comment by Jomla (07/22/2009 22:49)

Додај коментар

Додај коментар





Запамти ме